“We hebben er weer zin in”

Gerard Kerbert, eigenaar van uitzendbedrijf Deinco en trouwe sponsor, lost dit jaar het startschot van de Harlingen Terschelling Roeirace 2019. Een eervolle taak, want voor hem is dit het mooiste evenement van Nederland. Zijn eigen enthousiaste team, SEAHORSE, is ook weer van de partij om de overstreek van Harlingen naar Terschelling te maken.

_BT Clear

“Dertig jaar geleden begon ik met sloeproeien en vrij kort daarna roeide ik mijn eerste race. Mijn team SEAHORSE is een team dat al heel wat wisselingen heeft gehad, maar altijd heeft meegedaan. Ikzelf al 25 jaar en heb hiervoor vorig jaar zelfs een mooie medaille gehad. Mijn laatste race is echter nog lang niet in zicht”, vertelt Kerbert over zijn lange geschiedenis met de Harlingen Terschelling Roeirace. De Deinco Uitzendgroep-directeur kijkt elk jaar weer uit naar de aankomst in de haven van Terschelling: “Vanwege mijn Terschellingse achtergrond voelt het aankomen altijd weer als een prachtige gebeurtenis en het geweldige feestweekend wat er daarna volgt blijft altijd nog lang onderwerp van gesprek in onze roeiclub. We hebben er weer zin in!”

Als uitzender is Deinco al 10 jaar actief in diverse branches door heel Nederland en richt zich met name op activiteiten op het gebied van Haven en Industrie. Dit concentreert zich vooral op de haven van Vlissingen waar het hoofdkantoor staat. De andere branches waarin Deinco opereert zijn: Onderwijs, Techniek, Zorg en Horeca. Zoals een roeirace zijn eigen uitdagingen kent, moet de uitzender zich eveneens aanpassen aan steeds veranderende omstandigheden: “Bij Deinco merken we, net als andere uitzendbedrijven, dat de markt sterk ingekrompen is. Er zijn steeds minder geschikte mensen op de markt te vinden. Daarom hebben wij onder andere opleidingstrajecten voor zorgmedewerkers, windmolenparkmonteurs en horecapersoneel. Daarbij hebben we met Innovam, de grootste opleider in de tweewielerbranche, een opleidingstraject met baangarantie voor fietsenmakers. In twee jaar tijd leiden we 160 fietsenmakers op voor de branche”, vertelt Kerbert over zijn bedrijf. Deze pro-actieve aanpak heeft niet alleen zijn vruchten afgeworpen op het water, maar heeft ook bijgedragen aan een flinke groei binnen de uitzendgroep sinds hij aan het roer staat.

25 jaar jubileum

_BT Clear
_BT Clear