Heeft u één of meerdere problemen en komt u er zelf niet uit, dan kan het Sociaal team ondersteuning bieden. Een medewerker van het Amstelveenloket kijkt samen met u of ondersteuning van het Sociaal team passend is. De medewerker van het Sociaal team komt op huisbezoek en gaat met u (en uw gezin/netwerk) in gesprek om te kijken wat nodig is om zelf weer verder te kunnen. Dit kan zijn ondersteuning vanuit uw eigen netwerk en/of met hulp van een professionele organisatie zoals bijvoorbeeld het maatschappelijk werk, thuisbegeleiding of een sociaal psychiatrisch verpleegkundige. De medewerker van het Sociaal team heeft de rol van centrale contactpersoon (casusregisseur) voor alle bij u (en uw gezin) betrokken hulpverleners.
Wmo-voorzieningen zoals bijvoorbeeld woningaanpassingen, vervoersvoorzieningen (regiovervoer of scootmobiel), rolstoel, hulp bij het huishouden, begeleiding bij u thuis, dagstructurering, respijtzorg
Onafhankelijke cliëntondersteuning
Bij uw vragen aan de gemeente kunt u gebruik maken van onafhankelijke cliëntondersteuning. Cliëntondersteuning zorgt ervoor dat u er niet alleen voor staat in het woud van regelingen en zorgaanbieders. Misschien vindt u het lastig om precies uit te leggen wat uw situatie is of wat u wilt. Een cliëntondersteuner kan u dan ondersteunen bij het gesprek met de gemeente of bij u thuis.
Deze ondersteuning is kosteloos en wordt verzorgd door MEE Amstel en Zaan.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het Amstelveenloket of direct met MEE Amstel en Zaan via telefoonnummer: (020) 512 72 72.
Meldpunt Zorg
Maakt u zich zorgen over iemand in uw omgeving omdat diegene verward is, zorg nodig heeft of misschien bevuild raakt? U kunt dan ook contact opnemen met het Amstelveenloket. Samen met u bespreken we mogelijkheden en indien nodig schakelen we hulp in.
Telefonisch is het Amstelveenloket bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en op vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur. Telefoon (020) 540 49 11. E-mail: [email protected] of kijk op www.amstelveen.nl/amstelveenloket en klik op ‘Amstelveenloket’.
Bezoekadres
Raadhuis Amstelveen
Laan Nieuwer-Amstel 1
1182 JR Amstelveen
Openingstijden
Maandag 8.30 - 15.30 uur
Dinsdag 8.30 - 15.30 uur
Woensdag 8.30 - 15.30 uur
Donderdag 8.30 - 16.30 uur
Vrijdag 8.30 - 12.30 uur
Inwoners van de gemeente Amstelveen kunnen samen met gemeente en politie werken aan veiligheid in hun buurt. Met Burgernet, een opsporings- en alarmeringsdienst per sms. Hoe meer mensen aan Burgernet deelnemen, hoe groter de kans dat een verdacht of vermist persoon wordt opgespoord. Raadslid Sandra van Engelen van het CDA, vroeg de gemeente Burgernet extra onder de aandacht te brengen.
Deelnemers ontvangen een spraak- of sms-bericht met het verzoek in hun buurt uit te kijken naar een verdacht persoon of een vermist kind. Heeft u informatie? Dan kan de inwoner rechtstreeks met de meldkamer bellen via het gratis Burgernetnummer 0800-0011. Zo worden inwoners de extra ogen en oren van de politie. Burgernet wordt onder andere ingezet bij diefstal of inbraak, doorrijden na een aanrijding, beroving en bij vermiste personen. In Amstelveen maakt Burgernet ook gebruik van e-mail om u te informeren over een verdachte of onveilige situatie, of om te vragen of u iets gezien heeft in uw buurt. Helpt u mee om Amstelveen nog veiliger te maken? Meld u zich dan vandaag nog aan op www.burgernet.nl
Concept en realisatie
I: www.ettmedia.nl
T: 050 313 76 00
@ETTMedia
I: www.skitter.nl
T: 050 750 15 91
Met medewerking van de gemeente Amstelveen
Teksten en redactie
&Teksten
Vormgeving
Skitter, Groningen
Maart 2017
Overname van artikelen is alleen toegestaan mits ETT Media hier toestemming voor heeft gegeven. ETT Media is niet aansprakelijk voor fouten en/of omissies in deze krant.