Loop je vast tijdens het aanvragen van een (her)indicatie? Heb je een moeilijk gesprek? Heb je zorg nodig, maar weet je niet precies watt voor zorg en waar je moet zijn? Ben je het niet eens met een besluit van de gemeente of instelling en wil je met ze in gesprek? De onafhankelijk cliëntondersteuner kan je hiermee helpen als je dat wilt!
Hannah van Bruggen is cliëntondersteuner. Hannah: “De cliëntondersteuner is iemand die je bij kan staan. Hij of zij is goed op de hoogte van de wet- en regelgeving en weet bijvoorbeeld binnen instellingen waar hij of zij moet zijn. Dat scheelt jou een hoop uitzoekwerk! Soms heb je net even wat extra hulp nodig. Dan kun je gebruik maken van de ‘onafhankelijke cliëntondersteuning’ voor bemiddeling, advies en hulp.”
De cliëntondersteuner kan jou op vele manieren helpen. Hoe? Cliëntondersteuner Hannah van Bruggen:
Je kunt de cliëntondersteuner bereiken via [email protected] of via telefoonnummer: (0595) 745 090.
Mensenwerk Hogeland is er voor alle inwoners van de gemeente Het Hogeland. Heb je een vraag waar je zelf niet uitkomt? Onze medewerkers kijken samen met jou naar wat nodig is om jouw vraag op te lossen.
Mensenwerk Hogeland is er voor jouw welzijn. Wij zetten ons in om jouw eigen kracht en talenten te versterken zodat je zo zelfstandig mogelijk kan deelnemen aan het dagelijks leven.
Wij kunnen jou bijvoorbeeld helpen op het gebied van financiën, leefstijl, aardbevingsproblematiek, jeugd en jongeren, vrijwilligers, relaties en eenzaamheid. We organiseren ook activiteiten voor jongeren, ondersteunen jongerencentra en helpen met ons Steunpunt Mantelzorg bij langer zelfstandig thuis wonen.
Wil je meer weten over wat wij voor jou of jouw buurt kunnen doen? Neem dan contact met ons op. Wij zijn op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op telefoonnummer (0595) 745 090. Of stuur ons een e-mail: [email protected]. Heb je behoefte aan meer ondersteuning dan wij kunnen bieden? Dan brengen wij jou in contact met een organisatie die je verder helpt. Onze dienstverlening is gratis.
De cliëntenraad behartigt de belangen van alle mensen die gebruik (willen) maken van het hulp- en dienstenaanbod van Mensenwerk Hogeland. Maar wat houdt dat precies in?
Zij adviseert het management van Mensenwerk Hogeland over de kwaliteit van de dienstverlening, gevraagd en ongevraagd. De cliëntenraad signaleert wensen en klachten en maakt deze bij het management bespreekbaar.Belangrijk: de raad is onafhankelijk.
Wat vind jij van de hulp van Mensenwerk Hogeland? Wij horen graag jouw mening! Wat is goed, wat kan beter, wat mis je in het aanbod?
Laat het ons weten! Neem contact op via clië[email protected] of via (0595) 745 090.
Weet jij wat er in jouw dorp of wijk speelt? Krijg jij signalen over onze hulp? Wil jij meewerken aan het verbeteren van de dienstverlening van Mensenwerk Hogeland? Geef onze (mogelijke) klanten een stem, denk met ons mee en kom bij de cliëntenraad! Neem contact op met het algemene telefoonnummer van Mensenwerk Hogeland: (0595) 745 090 (vragen naar cliëntenraad) of mail naar [email protected].
Kijk ook eens op onze website www.mensenwerkhogeland.nl/over-ons/clientenraad/