De Participatie Adviesraad Sociaal Domein Waddinxveen (PAR) adviseert de gemeente over gezondheid, re-integratie, (jeugd)zorg, welzijn, wonen, vervoer, cultuur en hulpmiddelen.
In de PAR zitten ongeveer 20 vrijwilligers. Zij denken mee vanuit hun kennis en ervaring. Maar ook met wat ze van andere inwoners en organisaties in Waddinxveen horen. Sommige leden zijn verbonden aan organisaties als de wijkplatforms of de kerken. En er zijn leden die lid waren van het vroegere gehandicaptenplatform, de seniorenraad of het platform sociaal domein. In de afgelopen jaren gaf de PAR 33 keer advies aan de gemeente. Hier is steeds positief op gereageerd.
Graag! Kijk voor meer informatie op
www.par-waddinxveen.nl
De financieel specialist helpt u graag
Heeft u een laag inkomen en heeft u moeite om rond te komen? Bent u achter met het betalen van uw rekeningen? Heeft u schulden of dreigt u schulden te maken? Maak dan een afspraak met de financieel specialist van Team Wadwijzer. Hij kan met u meekijken en kent alle regelingen, toeslagen en hulpmiddelen die er zijn voor uw situatie. De specialist informeert u over alle mogelijkheden en begeleidt u bij vervolgstappen. Zo kunt u geldzorgen voorkomen en schulden oplossen.
Heeft u al een contactpersoon bij het Sociaal Team van de gemeente Waddinxveen? De financieel specialist werkt samen met uw contactpersoon. Uw contactpersoon blijft altijd het eerste aanspreekpunt. Heeft u nog geen contactpersoon?
En heeft u vragen of wilt u in gesprek met de financieel specialist? Dat kan altijd. Bel dan het algemene nummer van de gemeente en kies voor Team Wadwijzer: tel. 14 0182 of mail naar [email protected].
In de gemeente Waddinxveen gaan we vroegsignalering van betalingsachterstanden aanbieden. Dit betekent dat we contact opnemen met inwoners als we een melding krijgen dat zij rekeningen niet betaald hebben. Dit doen wij in samenwerking met woningbouwcorporaties, zorgverzekeraars, energiemaatschappijen en waterleveranciers. Het doel hiervan is om inwoners met betalingsachterstanden al vroeg in beeld te krijgen. Hierdoor kunnen we hen zo snel mogelijk helpen. Als er bij 2 of meer organisaties een rekening niet is betaald, dan wordt dit via de gemeente aan Team Wadwijzer doorgegeven. Team Wadwijzer neemt contact op met de inwoner. Daarna kunnen we een gesprek plannen om te praten over de financiële situatie en andere zaken. Samen maken we een plan om de achterstanden in te lopen en eventuele andere problemen aan te pakken.