_BT Clear

’s Avonds warm eten steeds populairder


Dat gezond blijven eten belangrijk is, weten we allemaal. Dit kan best een uitdaging zijn voor veel mensen, zeker nu we allemaal thuiszitten. Maar een gezond voedingspatroon is juist nu extra belangrijk, nu je mogelijk ook minder beweegt. En dit geldt zeker voor ouderen. Zij hebben namelijk een grotere behoefte aan voedingsstoffen, vitaminen en mineralen.


Wat wel verandert, is het tijdstip waarop we graag warm eten. Anders dan voorheen bestaat steeds meer de behoeften onder ouderen om niet ‘s middags, maar ‘s avonds de warme maaltijd te gebruiken.

Daarom start Gotink Catering vanaf 3 mei met het ’s avonds uitbrengen van warme maaltijden in Gorssel, Eefde, Warnsveld en Zutphen. De maaltijden worden van maandag t/m vrijdag tussen 16:00 en 18:00 uur aan huis bezorgd.

Gotink Catering heeft al meer dan 35 jaar een maaltijdservice en staat bekend om de kwalitatief goede smakelijke en ook gezonde maaltijden. Tussen de middag worden er al jaren warme maaltijden aan huis bezorgd in Zutphen en omgeving. Hier komt nu een route bij die mensen in Zutphen, Gorssel en Eefde ’s avonds kan voorzien van een warme maaltijd aan huis.

“We zien toch dat de animo om ’s avonds warm te eten toeneemt” zegt directeur Bert Gotink. “In Deventer en omgeving hebben wij de avondbezorging al langer en nu dus ook in de regio Gorssel, Eefde, Warnsveld en Zutphen”. Bert Gotink is zelf geboren en getogen in Warnsveld en heeft in zijn jeugdjaren bij de Warnsvelds Boys gevoetbald. Voor een drankje kwam hij geregeld in Zutphen. “Het voelt daarom ook als een thuiswedstrijd” lacht Bert.

Gezond eten en ook kennis maken met Gotink Catering?

Belt u hiervoor op 0570-626606, email naar [email protected] of kijk op gotink.nl/proef.

Aan het woord:

Hugo Berends, financieel planner


Dat de maatschappij verandert, is een gegeven waar elke generatie mee te maken krijgt. Zoals mijn opa en oma, geboren in de jaren 1899 en 1900. Beide wereldoorlogen meegemaakt, de opkomst gezien van de trein, de auto, het vliegtuig, maar ook de hele ontwikkeling van de televisie. In onze generatie is aan die grootse ontwikkelingen niet zo heel veel meer toegevoegd, maar wat wel enorm is veranderd, is de technische ontwikkeling en de maatschappij hieromheen. Misschien heeft dat nog wel een grotere impact dan hetgeen mijn grootouders hebben meegemaakt.


Bedrijven veranderen, alles gaat online en het wordt moeilijker iemand telefonisch te bereiken of in levende lijve te spreken. De coronamaatregelen hebben ook invloed op deze ontwikkeling. Vooral de generatie van 50-plussers heeft hier last van. De jongeren weten vaak niet beter. Waar bijvoorbeeld bij banken tot vijf jaar geleden goede service vanzelfsprekend was, vragen ze hier nu soms een financiële vergoeding voor, als ze je al willen helpen. Zo trof ik onlangs een mevrouw, wier man enige tijd geleden overleden was en haar een aantal lijfrentepolissen had nagelaten. Ze werd steeds doorverwezen naar het internet. Het heeft mevrouw uiteindelijk veel moeite gekost om de polissen uitgekeerd te krijgen. U begrijpt haar frustratie.

Dat al het oude niet altijd slecht hoeft te zijn, zien we gelukkig terug in de opkomst van kleine, persoonlijke bedrijven, waar alle klanten centraal staan. Zo kunt u bijvoorbeeld bij Hugo’s Financiële Hulp uitstekend terecht voor financiële hulpvragen en voor de kosten hoeft u dat niet te laten. Met een knipoog naar de technische ontwikkeling, zou ik toch eens kijken op mijn website: www.hugosfinancielehulp.nl.

_BT Clear

Deze krant wordt mede mogelijk gemaakt door:



_BT Clear