_BT Clear

Portret

Daniëlle Pinas

coördinator
klant­contactcentrum

‘Soms krijgen we duizend telefoontjes op een dag’

_BT Clear

Daniëlle Pinas (43) coördineert het klantcontactcentrum. Ze heeft twee zoons, van 14 en 17 jaar.

“Echt álles komt voorbij. Mensen bellen om een afspraak te verzetten bij het consultatiebureau, maar ook met vragen over ouderlijk gezag, over borstvoeding en over het PGB. Mensen zijn blij dat ze gehoord worden en dat iemand ze de weg kan wijzen. Vooral omdat ze vaak bellen als het écht niet meer gaat. Ik heb huilende vaders aan de telefoon, moeders die de wanhoop nabij zijn… Dan breekt echt je hart. Mensen geruststellen en hun verhaal aanhoren is een groot onderdeel van het werk. Gelukkig kan ik ze dan meteen in contact brengen met onze jeugdverpleegkundige, die ze zo nodig kan toeleiden naar het juiste loket. Ze hoeven hun verhaal dan niet nóg eens te vertellen, dat is het mooie van één centraal telefoonnummer (red. 010 - 20 10 110). Aan het aantal telefoontjes merk ik echt dat ouders ons nodig hebben: per jaar worden we ruim 130.000 keer gebeld. Het allermooist is om terug te krijgen dat mensen je dankbaar zijn. Dan vertellen ze de inhoudelijk deskundige dat je ze zo fijn hebt opgevangen. Daar doe je het natuurlijk voor. Eén keer heeft een zeer radeloze moeder speciaal nog teruggebeld naar het algemene nummer om me persoonlijk te bedanken. Toen stonden de tranen in mijn ogen.”

...staan klaar voor ouders en opvoeders. Zo maken ze zich elke dag sterk voor gezonde, veilige en prettige kinderjaren.