Wat is er prettiger dan thuis kunnen blijven wonen en uw eigen keuzes kunnen maken? Ook als u verpleging of hulp bij uw persoonlijke verzorging nodig heeft. Vierstroom Zorg Thuis helpt u daarbij. Wij helpen u uw zelfstandigheid te behouden en het best mogelijke uit het leven te halen.
Onze wijkverpleegkundigen bekijken samen met u en eventueel uw mantelzorger(s) uw situatie en wensen. We zoeken naar passende oplossingen. Welke innovatieve hulpmiddelen of voorzieningen kunnen u bijvoorbeeld helpen? En welke ondersteuning kunnen wij of andere instanties u in aanvulling daarop bieden? Onze inzet is om de zorg zo goed mogelijk te laten aansluiten op uw leven en omstandigheden.
Het wijkteam in uw buurt staat voor u klaar. Bijvoorbeeld met hulp bij uw persoonlijke verzorging. Of voor ondersteuning bij ziekte, chronische aandoening of na een val of ziekenhuisopname. Dat geldt ook voor wond- en stomazorg, begeleiding in de laatste levensfase of ondersteuning bij diabetes, dementie of nierdialyse. Waar nodig kan een gespecialiseerde verpleegkundige bij u thuis komen. We kennen uw buurt en werken nauw samen met uw huisarts of uw specialist. U heeft een vast contactpersoon die u altijd kan bellen als u vragen heeft. En als dat nodig is, kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week op ons rekenen.
De kosten voor verpleging en verzorging (wijkverpleging) worden vergoed vanuit de basisverzekering van uw zorgverzekeraar. Vierstroom heeft contracten met alle zorgverzekeraars. Daardoor kunt u altijd een beroep op ons doen, ongeacht bij welke zorgverzekeraar u verzekerd bent. U betaalt geen eigen bijdrage. Ook als u een zorgzwaartepakket heeft vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz), kunt u verpleging en verzorging thuis van Vierstroom ontvangen. U betaalt dan een inkomens-afhankelijke eigen bijdrage.
Zelf je bankzaken regelen, maar hulp kunnen inroepen bij vragen of onzekerheid. Hoe belangrijk en fijn is dat!
Persoonlijk contact, daar draait het om, vinden Petra Haimé en Miranda van Leersum, medewerkers Dagelijkse Bankzaken bij Rabobank Hollandse IJssel. “Wij ondersteunen mensen om zelfredzaam te zijn, in een wereld die steeds digitaler wordt. Samen bankieren heet dat bij ons”, vertelt Miranda. Wij zijn trots op onze bank, die ons ruimte biedt extra aandacht te geven aan klanten die onze hulp goed kunnen gebruiken. Elke klant heeft recht op veilig bankieren.”
“De Mobiele Bankservice is voor klanten die (tijdelijk) minder mobiel zijn door ziekte, ongeval, senioriteit of een lichamelijke beperking”, vult Petra aan. “Wij bezoeken je in je eigen vertrouwde omgeving en bieden praktische hulp. Bijvoorbeeld het regelen van een volmacht, het wijzigen van een betaalpakket of uitleg over het online regelen van je bankzaken. Dit gebeurt bij je thuis tenzij een andere locatie beter past. Je kunt bij ons niet contant geld opnemen of storten.”
Miranda legt uit hoe klanten contact kunnen maken. “Bel ons nummer: 088-7226600. Wij vragen dan eerst naar je gegevens. Daarna kun je je vraag inspreken. Spreek dan in: Mobiele Bankservice. Een collega noteert je vraag en laat je terugbellen door een medewerker van Mobiele Bankservice.
Liever mailen? Dat doe je naar [email protected]. Lukt het je om voor een afspraak naar de bank te komen voor een goed gesprek onder het genot van een kopje koffie? We hebben parkeerplaatsen naast kantoor, of laat je voor onze deur afzetten.”
Wees op je hoede voor fraude en financieel misbruik. “Een bankpasje meegeven? Doe het niet”, waarschuwt Petra. “Geef liever een volmacht met een eigen pas aan degene die je echt vertrouwt. Geef oplichters geen kans en verlaag ter bescherming je paslimiet. Klik niet op een link in berichtjes als je het niet vertrouwt, stuur geen pas op en geef telefonisch geen informatie aan onbekenden. Want weet je, veilig bankieren, dat doen we samen!”