Al maanden wordt er hard gewerkt om ervoor te zorgen dat de nieuwe gemeente Hoeksche Waard op 1 januari voor u klaarstaat. Onderdeel van de voorbereidingen is onze herkenbaarheid. Een nieuwe gemeente met een eigen gezicht. Daarom hebbe n we door een Hoeksche Waards bureau een nieuw logo laten ontwerpen.
Hoe deze kenmerken in het logo zijn verwerkt, is te zien in de animatie ‘Logo gemeente Hoeksche Waard’ op www.gemeentehw.nl.
Vanaf 1 januari zijn het logo en de huisstijl te zien op bijvoorbeeld de website, auto’s en het papierwerk van gemeente Hoeksche Waard.
De gemeente Hoeksche Waard wil dichtbij haar inwoners zijn. Daarom komen er zes servicepunten. De locaties van deze servicepunten zijn: gemeentehuis in Oud-Beijerland, gemeentehuis in Maasdam, ‘Heemzicht’ in Piershil, ‘De Buitensluis’ in Numansdorp, ‘Streona’ in Strijen en ‘Het Weegje’ in ’s-Gravendeel.
Bij de servicepunten kunnen inwoners terecht voor al hun gemeentelijke vragen. Daarnaast kunnen inwoners hier (op afspraak) terecht om een reisdocument of rijbewijs aan te vragen, een verhuizing door te geven, uittreksels op te vragen, eenvoudige vergunningen aan te vragen en voor ondersteuningsvragen.
Wanneer daaraan behoefte is, komt de specialist van de gemeente voor specifieke vragen naar het servicepunt toe. In bijzondere situaties komen we in overleg bij inwoners thuis. De mogelijkheden voor het bezorgen van documenten, op een locatie naar keuze, worden uitgebreid.Reisdocumenten kunnen nu al worden bezorgd. Vanaf januari 2019 is dit ook mogelijk voor rijbewijzen en gehandicaptenparkeerkaarten. Deze dienst is dan gratis.
Verkiezingskrant gemeente Hoeksche Waard