Vanaf 4 januari 2021 organiseren wij de dienstverlening van onze zorg, hulp en welzijn op een nieuwe manier. Heeft u een hulpvraag? Dan kunt u bij onze medewerkers van de Sociale Poort vragen om hulp en advies. Antonet Berghege, teammanager Sociale Poort, vertelt meer over deze verandering.
“Nu zijn er nog allemaal verschillende loketten waar u heen kunt met uw vragen. Straks is er één centraal informatie- en adviespunt voor alle inwoners van 0-100 jaar, genaamd de Sociale Poort. Wmo, jeugd, participatie, inkomensondersteuning, schuldhulpverlening en leerplicht komen hier samen. Via de Sociale Poort willen we sneller en efficiënter hulp geven aan de mensen die dit nodig hebben. Dit doen wij niet alleen. We werken hierin nauw samen met Buurtzorg Jong, Santé partners en MEE.”
“U kunt met heel veel vragen terecht bij de Sociale Poort. Bijvoorbeeld voor de aanvraag van een Wmo voorziening of schuldhulpverlening. Maar ook voor hulp bij uw administratie, rouwverwerking of relatieproblemen. Als het maar vragen zijn die gaan over zorg, hulp en welzijn. De medewerker kijkt welke hulpvraag u heeft. En vraagt door naar eventuele andere hulpvragen. Vragen waar de medewerkers het antwoord op weten, beantwoorden ze gelijk. Voor andere hulpvragen verwijzen ze u door naar de juiste collega of organisatie.”
“Iedereen die wij helpen, heeft één aanspreekpunt. Ook als u meerdere vragen of problemen heeft over verschillende onderwerpen. Uw aanspreekpunt benadert dan collega’s uit die vakgebieden om de hulp te organiseren.”
“Bij de Sociale Poort werken breed opgeleide professionals. Deze mensen zijn allemaal specialist op een bepaald rechtsgebied. Zij delen hun kennis met elkaar, zodat iedereen uiteindelijk dezelfde kennis krijgt.”
“We hopen u nog sneller en beter de hulp te bieden die u nodig heeft. We proberen iedereen die nu al hulp krijgt, bij hun eigen contactpersoon te houden.”
“Wij willen dat inwoners die hulp nodig hebben, die hulp ook krijgen. Samen met u kijken we welke ondersteuning nodig is. Zo wordt onze zorg efficiënter en beter betaalbaar. Voor onze inwoners is het duidelijk waar zij terecht kunnen met hun vragen op het gebied van zorg, hulp en welzijn. Zij krijgen één aanspreekpunt en niet te vergeten zo snel mogelijk de juiste zorg.”
Nee, de Sociale Poort is nog in ontwikkeling. Het is een nieuwe en andere manier van organiseren. Dus het is nog een beetje wennen. Maar inwoners merken zo min mogelijk van deze ontwikkeling. Zij ervaren hopelijk juist vooral de voordelen.”
“Ja, zeker! Omdat ik niet eerst uit hoef te zoeken wie ik waarvoor moet hebben. Ik kan gewoon een nummer bellen en ik kan daar mijn verhaal kwijt. En ze helpen mij met het duidelijk krijgen van mijn hulpvraag, zodat ik snel bij de juiste persoon terecht kom.”
“U kunt bellen, mailen of langs komen bij het loket. Vanaf 4 januari staan wij voor u klaar.”
Bij de Sociale Poort Tiel kunt u terecht met al uw vragen op het gebied van:
Adres: Achterweg 2 in Tiel
Mail: [email protected]
Het telefoonnummer en de openingstijden zijn op dit moment nog niet bekend. Dit volgt op een later moment.